Χωρίς κανένα κρατικό προγραμματισμό και μακροχρόνιο
σχεδιασμό συνεχίζουν ελληνικές αμυντικές εταιρείες τις προσπάθειες τους να
αναπτύξουν νέα οπλικά συστήματα προσδοκώντας την έξοδο από την μιζέρια της
ελληνικής πραγματικότητας κρατώντας ψηλά το επίπεδο της έρευνας και ανάπτυξης
στην χώρα μας με ιδία μέσα.
Και την ίδια στιγμή, όπως τόσες και τόσες φορές στο
παρελθόν, ξένα συμφέροντα, συγκεκριμένα ξένες εταιρείες που απομυζούν τα
ελάχιστα πλέον κονδύλια του υπουργείου Άμυνας, σαμποτάρουν την προσπάθεια να
γίνει η χώρα αυτόνομη σε ένα κρίσιμο τομέα οπλικών συστημάτων.
Πρόκειται για την υπόθεση της ανάπτυξης του πρώτου ελληνικού
πυραύλου cruise ένα πρόγραμμα που παρουσιάστηκε από τις γραμμές της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
πέρσι. Το σύστημα σχεδιάστηκε από τους μηχανικούς της ελληνικής εταιρείας BSK
Defense η οποία διαθέτει σημαντική εμπειρία στην κατασκευή συστημάτων UAS και
κινητήρων και γρήγορα η ομάδα πλαισιώθηκε από άλλες έξι ελληνικές εταιρείες.
Με τον κωδικό ΜΑΚΕΔΩΝ το ελληνικό βλήμα cruise ενσωματώνει
πρωτοποριακή σχεδίαση με άτρακτο τραπεζοειδούς διατομής κατασκευασμένη από
ανθρακονήματα. Σύμφωνα με την εταιρεία η άτρακτος του βλήματος θα υποστηρίζεται
από ένα εσωτερικό πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο.
Το συνολικό βάρος του βλήματος ΜΑΚΕΔΩΝ είναι 550 κιλά, το μήκος του 4,5 μέτρα, το πλάτος 0,51 μέτρα, το ύψος του 0,47 μέτρα, ενώ το
εκπέτασμα των ανακλινόμενων πτερύγων είναι 2,7 μέτρα. Ο υπολογιστής
πτήσης του βλήματος είναι ο Phoenix-U Plus τον οποίο έχει επίσης αναπτύξει η
εταιρεία BSK Defense και διαθέτει δυνατότητες εισαγωγής τρισδιάστατου ψηφιακού
χάρτη καθώς και τη διαχείριση και αποθήκευση των δεδομένων πριν και κατά τη
διάρκεια της πτήσης.
Το βλήμα προωθείται από τον υπό ανάπτυξη από την
εταιρεία BSK Defense κινητήρα VRJ-1400A. Το μήκος του κινητήρα VRJ-1400A
είναι 110 εκατ., η διάμετρος του 32 εκατ., το βάρος του 35 κιλά, και η ώση που
παράγει 440 λίβρες.
Χάρις σε αυτόν τον κινητήρα το ΜΑΚΕΔΩΝ επιτυγχάνει ταχύτητα πλεύσης 950 χλμ/ώρα,
ενώ η εμβέλεια της εναέρια εκτοξευόμενης έκδοσης του βλήματος φτάνει τα 300 χλμ
και η αυτονομία του τα 40 λεπτά.
Αναφορικά με το ηλεκτροπτικό σύστημα εντοπισμού και
πρόσκτησης του στόχου καθώς και στο σύστημα καθοδήγησης του βλήματος προς τον
στόχο, η λύση που έχει υιοθετηθεί είναι ο συνδυασμένος ενός αισθητήρα IIR/CCD
και η ζεύξη δεδομένων. Δυστυχώς αν και η ελληνική αμυντική βιομηχανία διαθέτεις
τις δυνατότητες για την σχεδίαση και ολοκλήρωση ενός προγράμματος ανάπτυξης και
κατασκευής ενός βλήματος σαν το ΜΑΚΕΔΟΝ με την συμμετοχή τουλάχιστον 6 ακόμα
εταιρειών (ΙΝΤRACOM, EAΣ κλπ) το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενώ παραδέχθηκε την
σπουδαιότητα του προγράμματος αρνείται να απελευθερώσει δεσμευμένα κονδύλια από
την ΓΔΑΕΕ για την έναρξη των πτητικών δοκιμών.
Βαλτωμένο στα γρανάζια των ξένων συμφερόντων η ΓΔΑΕΕ ενώ
καθημερινά εγκρίνει εκατομμύρια ευρώ για "αντισταθμιστικά" αρνείται
και την χρηματοδότηση, αλλά και την ένταξη του προγράμματος σε κάποιος από τα
αντισταθμιστικά, αρκούμενο να δίνει πιστωτικά για ... πισίνες στον Άγιο Ανδρέα,
οι οποίες δεν γέμισαν ποτέ με νερό γιατί ο κατασκευαστής αν και πήρε το
πιστωτικό δεν τις αποτελείωσε ποτέ!
Ευελπιστούμε ότι η επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις
εκλογές της 17ης Ιουνίου να δει την αμυντική βιομηχανία και την άμυνα της χώρας
με σοβαρότητα αποφεύγοντας πολιτικές διάλυσης και απαξίωσης, αφού ένα σύστημα
όπως το ΜΑΚΕΔΟΝ θα μπορούσε να ενισχύσει την ελληνική αποτρεπτική ισχύ με
χαμηλό κόστος, να δώσει θέσεις εργασίας σε 7 ελληνικές εταιρείες και να εξαχτεί
στο εξωτερικό συμβάλλοντας στην ελληνική οικονομία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου