H πρόσφατη διαθεσιμότητα σε ηλεκτροκινητήρες έχει οδηγήσει σε αναθεώρηση
κάθε πτυχής της μετακίνησης και των οχημάτων. Από αυτή τη νέα τάση δεν
θα μπορούσε παρά να βγει ξανά στην επιφάνεια το project skateboard με
κινητήρα.
Τι εικόνα θα δημιουργούσατε στη φαντασία σας αν κάποιος σας μίλαγε για ένα όχημα που έχει 4 ρόδες, τετρακίνηση, είναι παντός εδάφους και επιταχύνει μέχρι την τελική του σε 1,9 δευτερόλεπτα; Ίσως κάποιο sport roadster, πάντως σίγουρα όχι κάτι σε skateboard.
Είναι βέβαιο ότι στο μέλλον θα τεθεί ζήτημα σχετικά με τις διαχωριστικές γραμμές των κάθε λογής οχημάτων ως προς την απαίτηση ή όχι διπλώματος οδήγησης. Εδώ, το αθόρυβο του ηλεκτροκινητήρα και ο συνειρμός με τα αυτοκινούμενα παιχνίδια θολώνει κάπως τα νερά σε ένα τοπίο που τώρα διαμορφώνεται.
Μέσα σε λίγα χρόνια τα ηλεκτροκίνητα skateboards ανέβηκαν απότομα πολλά σκαλοπάτια στον τομέα της εξέλιξης. Από τα υπάκουα και αναιμικά του πρόσφατου παρελθόντος σε αυτό που παρουσιάζουμε που έχει αρκετή δύναμη για να κάνει burn-outs και σούζες.
Με το βάρος του μόλις στα 39 κιλά το Gnarboard 4WD Trail Rider, όπως είναι το πλήρες όνομά του, δεν «κινδυνεύει» να ενταχθεί σε κάποια από τις κατηγορίες των μεταφορικών οχημάτων. Ωστόσο μπορεί πολύ καλά να αποτελέσει το μέσο του «τελευταίου χιλιομέτρου», από το σταθμό του μετρό μέχρι τον τελικό προορισμό.
Οι κινητήρες αποδίδουν συνολικά 3,4 kW ισχύος (4,5 HP), όσο περίπου κι ένα 50άρι μοτοποδήλατο, όμως έχοντας να κινήσουν το μισό βάρος, με αποτέλεσμα να επιταχύνουν πιο γρήγορα από οτιδήποτε. Όμως η μέγιστη ισχύς στιγμιαία μπορεί να φτάσει τα 16,5 kW (22 HP), γεγονός που δίνει μια σχέση ισχύος – βάρους καλύτερη από τα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα.
Η κοντή τελική μετάδοση περιορίζει την ανάπτυξη ταχύτητας, δίνει όμως έντονη επιτάχυνση και απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Ο δημιουργός του Gnarboard, βιομηχανικός σχεδιαστής, Joshua Tulberg, συμβουλεύει όσους το οδηγούν να πατούν το γκάζι πολύ προοδευτικά.
«Αν είστε εξοικειωμένοι με την οδήγηση skateboard, έχετε σημαντικό πλεονέκτημα σε ό,τι έχει να κάνει με την ισορροπία και τον τρόπο λειτουργίας του. Αν αυτά δεν σας προβληματίζουν το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εξοικειωθείτε με τον έλεγχο της ισχύος του».
«Οι περισσότεροι οδηγοί καταλήγουν με τα οπίσθια στο έδαφος την πρώτη φορά που θα το δοκιμάσουν».
«Η επιτάχυνση και η επιβράδυνση ελέγχονται από το ίδιο χειριστήριο. Το πιέζεις προς τη μία κατεύθυνση για να επιταχύνει και προς την αντίθετη για να φρενάρει, οπότε και επαναφορτίζει ταυτόχρονα τις μπαταρίες του. Πάντως θα πρέπει να έχετε αναπτύξει σημαντικές οδηγικές δεξιότητες ώστε να αξιοποιήσετε όλες τις δυνατότητές του».
Τα Gnarboards είναι κατασκευασμένα από ανθεκτικό αλουμίνιο και συνοδεύονται από ένα τηλεχειριστήριο για το γκάζι και το φρένο. Η ειδικά σχεδιασμένη λαβή στέλνει τις εντολές του οδηγού σε καθένα από τους 4 κινητήρες των 850W motors. Η επιτάχυνση μπορεί να ξεπεράσει το 90% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν φτάνοντας τα 45 χ.α.ω σε 1,9 δευτερόλεπτα.
Το Gnarboard Trail Rider δεν είναι φτιαγμένο μόνο για κίνηση στην άσφαλτο. Κάτι που το κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακό. Μπορεί να πάει στην άμμο, σε λάσπες αλλά και να ανέβει ανηφόρες με έντονη κλίση.
Οι εκδόσεις του Gnarboard είναι τρεις και ο ρυθμός της χειροποίητης παραγωγής σήμερα είναι μόλις τρία το μήνα. Που σημαίνει ότι μπορεί κανείς να κάνει την παραγγελία με τις προδιαγραφές που θέλει, αλλά χρειάζεται υπομονή.
Το «Commuter» στοιχίζει 4.800 δολάρια (3.700 ευρώ περίπου) και είναι μια πιο ήπια έκδοση με κινητήρες 1.4 kW. Η επιλογή για αρχάριους και όχι τόσο ενθουσιώδεις με τις επιδόσεις και την περιπέτεια. Έχει κίνηση μόνο σε δύο τροχούς είναι όμως και το ελαφρύτερο, καθώς ζυγίζει 32,2 κιλά. Με δύο κινητήρες των 700 W έχει αυτονομία πάνω από 34 χιλιόμετρα.
Το «Road Warrior» είναι το κορυφαίο μοντέλο και απευθύνεται στους λάτρεις της εκτός δρόμου περιήγησης. Δεν έχει όρια στην χρήση του και πάει παντού. Στην έκδοση δρόμου κοστίζει 5.500 δολάρια (4.200 ευρώ) και στην έκδοση παντός εδάφους φτάνει τις 6.100 δολάρια (4.700 ευρώ).
Διαθέτει ακόμη και αναρτήσεις ώστε να αποσβένει τις ταλαντώσεις που μπορεί να δημιουργήσουν οι ανωμαλίες στο δρόμο. Η αυτονομία του φτάνει τα 25 χιλιόμετρα, ενώ χρειάζεται μόλις 2 ώρες για μια πλήρη φόρτιση, όταν οι μπαταρίες του αδειάσουν.
Με όλες αυτές τις δυνατότητες αποτελεί ασφαλώς ένα νέο μεταφορικό μέσο, αν και δεν είναι για όλους. Ή πιο σωστά, λίγοι μπορούν να το οδηγήσουν και να το αξιοποιήσουν πραγματικά.
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση οχημάτων ισχύος έως 500W χωρίς κάποια άδεια. Τα 3,4 kW της ισχύος του Gnarboards είναι περίπου 7 φορές περισσότερα από αυτό το όριο. Από την άλλη είναι «απλά» ένα φαινομενικά αθώο skateboard…
Η αστική μετακίνηση αναμορφώνεται καθημερινά και Gnarboard προσφέρει ένα όχημα επιδόσεων, μηδενικών ρύπων και κόστους χρήσης, με επιταχύνσεις που αντιστοιχούν σε σπορ αυτοκίνητο. Οι διαστάσεις του επιτρέπουν να χωρά παντού, από το λεωφορείο και το Μετρό, μέχρι το πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου ή τα σχάρα της μοτοσυκλέτας.
Η τιμή μπορεί να δείχνει υπερβολική για «skateboard», όμως πρόκειται στην ουσία για ένα εναλλακτικό μεταφορικό μέσο με μεγάλο εύρος χρήσης και υψηλό δείκτη διασκέδασης.
Στο βίντεο μπορείτε να πάρετε μια γεύση από τις δυνατότητες αλλά και τις επιδόσεις του Gnarboard…
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου