Το χρώμα δεν είναι απλά μία από τις ιδιότητες, όπως ο όγκος ή το
βάρος, των αντικειμένων που μας περιβάλλουν. Το χρώμα μπορεί να μας
ηρεμήσει, να μας φτιάξει τη διάθεση, να μας επηρεάσει συναισθηματικά.
Ολόκληρες βιομηχανικές δραστηριότητες στηρίζονται και κατευθύνονται με
βάση το χρώμα.
Το παράδειγμα της εταιρείας Heinz, που παρασκευάζει από το 1876 την ομώνυμη διάσημη κέτσαπ, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Το 2000, η εταιρεία ανήγγειλε την παραγωγή πράσινης κέτσαπ, καταφέρνοντας να πουλήσει μέσα σε επτά μόλις μήνες δέκα εκατομμύρια μπουκάλια στις ΗΠΑ, με τα εργοστάσια να δουλεύουν 24 ώρες την ημέρα και επτά μέρες την εβομάδα για να καλύψουν τις απαιτήσεις της αγοράς και την Heinz να κάνει τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην ιστορία του brand! Κι όλα αυτά από την αλλαγή ενός χρώματος!
Κάτι παρόμοιο συνέβη και με την Apple όταν παρουσίασε τα δημοφιλή i-Mac σε διάφορα χρώματα με τη φράση «δεν χρειάζεται να είναι μόνο μπεζ!», κερδίζοντας το στοίχημα της αγοράς! Η σωστή ή μη χρήση των χρωμάτων μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά την ψυχολογία του ανθρώπου, άρα είναι ένα πολύ σημαντικό κριτήριο για την εμφάνιση των προϊόντων και για το αποτέλεσμα της εργασίας μας.
Μπορείτε να φανταστείτε έναν άχρωμο κόσμο; Μάλλον όχι. Γιατί το χρώμα είναι αυτό που μας βγάζει συναισθήματα και μας βοηθάει να εκφραζόμαστε σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Ο Dr Morton Walker, στην εισαγωγή του έργου «Η δύναμη του χρώματος», λέει χαρακτηριστικά: «Το χρώμα ασκούσε επίδραση στον άνθρωπο ανά τους αιώνες και καθένα από αυτά ξεχωριστά υπήρξε σύμβολο αφηρημένων εννοιών.
Για παράδειγμα, το πράσινο συμβολίζει ελπίδα και καλή τύχη. Το κόκκινο δείχνει πάθος ή κίνδυνο. Το λευκό στο δυτικό κόσμο είναι σύμβολο αθωότητας και αγνότητας (…). Το κίτρινο έχει την έννοια της δειλίας ή της προδοσίας, εξαιτίας των χρυσαφένιων τόνων του, οι οποίοι δείχνουν βασιλική εξουσία και δόξα»… Αν λέμε ότι μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, μια χρωματιστή εικόνα αξίζει ένα εκατομμύριο λέξεις!
Επιστήμονες και ψυχολόγοι ανά τον κόσμο μελέτησαν την επίδραση του χρώματος στον άνθρωπο, καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι το χρώμα στη ζωή μας μετράει και με το παραπάνω και είναι αυτό που κάνει τη διαφορά:
- Το χρώμα αυξάνει τη μνήμη και μας βοηθάει να θυμόμαστε σκηνές και εικόνες που είδαμε περισσότερο από ό,τι το λευκό και το μαύρο.
- Το χρώμα σε μια εικόνα διατηρεί πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον του θεατή από ό,τι αν ήταν ασπρόμαυρη.
- Το χρώμα αυξάνει την αναγνωρισιμότητα ενός εταιρικού σήματος έως και 80%.
- Οι διαφημίσεις που περιέχουν χρώμα διαβάζονται κατά 42% πιο συχνά από αυτές που είναι σε μαύρο άσπρο.
- Το χρώμα βελτιώνει …
1) Τη μάθηση κατά 55%-78%
2) Την ανάγνωση κατά 40% και
3) Την κατανόηση κατά 73%.
Πηγή
Το παράδειγμα της εταιρείας Heinz, που παρασκευάζει από το 1876 την ομώνυμη διάσημη κέτσαπ, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Το 2000, η εταιρεία ανήγγειλε την παραγωγή πράσινης κέτσαπ, καταφέρνοντας να πουλήσει μέσα σε επτά μόλις μήνες δέκα εκατομμύρια μπουκάλια στις ΗΠΑ, με τα εργοστάσια να δουλεύουν 24 ώρες την ημέρα και επτά μέρες την εβομάδα για να καλύψουν τις απαιτήσεις της αγοράς και την Heinz να κάνει τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην ιστορία του brand! Κι όλα αυτά από την αλλαγή ενός χρώματος!
Κάτι παρόμοιο συνέβη και με την Apple όταν παρουσίασε τα δημοφιλή i-Mac σε διάφορα χρώματα με τη φράση «δεν χρειάζεται να είναι μόνο μπεζ!», κερδίζοντας το στοίχημα της αγοράς! Η σωστή ή μη χρήση των χρωμάτων μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά την ψυχολογία του ανθρώπου, άρα είναι ένα πολύ σημαντικό κριτήριο για την εμφάνιση των προϊόντων και για το αποτέλεσμα της εργασίας μας.
Μπορείτε να φανταστείτε έναν άχρωμο κόσμο; Μάλλον όχι. Γιατί το χρώμα είναι αυτό που μας βγάζει συναισθήματα και μας βοηθάει να εκφραζόμαστε σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Ο Dr Morton Walker, στην εισαγωγή του έργου «Η δύναμη του χρώματος», λέει χαρακτηριστικά: «Το χρώμα ασκούσε επίδραση στον άνθρωπο ανά τους αιώνες και καθένα από αυτά ξεχωριστά υπήρξε σύμβολο αφηρημένων εννοιών.
Για παράδειγμα, το πράσινο συμβολίζει ελπίδα και καλή τύχη. Το κόκκινο δείχνει πάθος ή κίνδυνο. Το λευκό στο δυτικό κόσμο είναι σύμβολο αθωότητας και αγνότητας (…). Το κίτρινο έχει την έννοια της δειλίας ή της προδοσίας, εξαιτίας των χρυσαφένιων τόνων του, οι οποίοι δείχνουν βασιλική εξουσία και δόξα»… Αν λέμε ότι μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, μια χρωματιστή εικόνα αξίζει ένα εκατομμύριο λέξεις!
Επιστήμονες και ψυχολόγοι ανά τον κόσμο μελέτησαν την επίδραση του χρώματος στον άνθρωπο, καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι το χρώμα στη ζωή μας μετράει και με το παραπάνω και είναι αυτό που κάνει τη διαφορά:
- Το χρώμα αυξάνει τη μνήμη και μας βοηθάει να θυμόμαστε σκηνές και εικόνες που είδαμε περισσότερο από ό,τι το λευκό και το μαύρο.
- Το χρώμα σε μια εικόνα διατηρεί πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον του θεατή από ό,τι αν ήταν ασπρόμαυρη.
- Το χρώμα αυξάνει την αναγνωρισιμότητα ενός εταιρικού σήματος έως και 80%.
- Οι διαφημίσεις που περιέχουν χρώμα διαβάζονται κατά 42% πιο συχνά από αυτές που είναι σε μαύρο άσπρο.
- Το χρώμα βελτιώνει …
1) Τη μάθηση κατά 55%-78%
2) Την ανάγνωση κατά 40% και
3) Την κατανόηση κατά 73%.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου